Intressant detta.. vi har aktier som vi inte kan lösa in, så hur kan man få utbyte eller pengar för sina aktier??? ( om man nu inte vill ha sina aktier)
någon som vet??
någon som vet??
149
Alagna
#210 Jan, 20:31
Aktier går inte att lösa in. Man säljer dom om någon vill köpa. Samma sak som om du har aktier i Ericsson eller Volvo.
annki28
#310 Jan, 20:42
legger du ut ericsson aktier så blir de sålt.. men vart legger man ut 5050 aktier?? om ng vill køpa de??
just wondering
just wondering
annki28
#410 Jan, 20:42
legger du ut ericsson aktier så blir de sålt.. men vart legger man ut 5050 aktier?? om ng vill køpa de??
just wondering
just wondering
Coachkoa
#710 Jan, 21:30
Finns det verkligen någon med vunna "spelaraktier" som på allvar tror på dessa aktier..? Bara undrar liksom.. Kan någon här som "tror" på denna idé förklara för mig som är smådum hur detta går ihop?
Uttalanden som: Hade vi börsintroducerats i dag, skulle det vara lika med självmord för bolaget (sagt förra året) samt bortförklarad ekonomisk framgång på Boss vid bolagsstämman för att dom strulade till det en gång? Sånt får mig att dra öronen bakåt lite grand. Allt ska iofs bli bättre med bytet till Micro var det sagt, hur går det?
Hoppas inte detta ses som att jag klankar på 5050poker.. De flesta vet säkert att jag själv inte är dugg intresserad av att äga aktier och att jag enbart hänger på bolagsstämmorna för att det är lite kul att få träffa folk och lira lite poker, ..jag är bara lite nyfiken.
Uttalanden som: Hade vi börsintroducerats i dag, skulle det vara lika med självmord för bolaget (sagt förra året) samt bortförklarad ekonomisk framgång på Boss vid bolagsstämman för att dom strulade till det en gång? Sånt får mig att dra öronen bakåt lite grand. Allt ska iofs bli bättre med bytet till Micro var det sagt, hur går det?
Hoppas inte detta ses som att jag klankar på 5050poker.. De flesta vet säkert att jag själv inte är dugg intresserad av att äga aktier och att jag enbart hänger på bolagsstämmorna för att det är lite kul att få träffa folk och lira lite poker, ..jag är bara lite nyfiken.
viktors
#810 Jan, 22:41
Man kan ju konstatera att 50/50 var än bra ide på så sätt att man kunde locka spelare utan att behöva erbjuda den sedvanliga rakebacken. Sen vad värdet kommer att bli är ju som vanligt hos nystartade bolag, svårt att förutse.
Hade blivit överaskad om värdet skulle komma att överstiga det som du istället hade fått av 20% RB.
Hade blivit överaskad om värdet skulle komma att överstiga det som du istället hade fått av 20% RB.
hoppafranbron
#910 Jan, 22:57
Vad är aktierna värda?
viktors
#1011 Jan, 13:16
#9 Har du aktier är det lätt att testa! Bjud ut dom här börja på tex 10 öre styck och se vad du får. Har du inga aktier så fattar jag inte varför du bryr dig.
PxKx
#1111 Jan, 21:40
Därför att jag tycker det är intressant, då man känner många som äger aktier i 50/50. Och att jämföra med de 30 % rakeback dom de andra sajterna på BOSS ger.
annki28
#1211 Jan, 22:39
OK, någon som har lust o køpa 147000 aktier i 5050 poker??
kom med bud??
Intressant o se vad som hænder, eller?
;)
kom med bud??
Intressant o se vad som hænder, eller?
;)
gdaily
#1311 Jan, 22:50
#12,
Jag antar att det är aktier du har på spelkontot på sajten och inte på något värdepapperskonto?
Problemet är att du är norrman, jag vet inte riktigt hur jag ska göra affären. Därför kan jag bara ge ett skambud, du kan få €50 överfört på 5050pokers spelkonto, om Mattias eller Pierre kan hjälpa till med överföringarna.
Det är ett skambud, jag skulle själv inte sälja till det beloppet, men "luften är fri".
Jag antar att det är aktier du har på spelkontot på sajten och inte på något värdepapperskonto?
Problemet är att du är norrman, jag vet inte riktigt hur jag ska göra affären. Därför kan jag bara ge ett skambud, du kan få €50 överfört på 5050pokers spelkonto, om Mattias eller Pierre kan hjälpa till med överföringarna.
Det är ett skambud, jag skulle själv inte sälja till det beloppet, men "luften är fri".
PederMansson
#1411 Jan, 22:59
Som VD för företaget så;
#11 5050 ligger inte längre på Boss, numera ligger det på Microgaming. Vad det eventuellt skulle ha motsvarat för motsvarande värde mot andra "deals" ser jag som ganska ointressant idag (även om jag förstår att det finns spelare som inte gör det).
Att förvärva aktier är att spekulera. Ibland ger det bra avkastning, ibland mindre bra. Jag kan inte förstå varför man själv valt att spela in aktier, utan mer kunskap än somliga har.
Aktiernas värde kan jag inte uttala mig om, då det inte ens vore lagligt, dessutom så vet jag inte, då marknaden styr priset. Dock är jag övertygad om att 5050poker kommer att lyckas bättre i jämförelse med många av våra konkurrenter. Nätverksflytt är ju alltid svårt, men medan flytten till Microgaming så har vi ökat varje månad. Det är dock alltid en hel massa utomstående saker som spelar roll även för vår framtid. Saker som om det är lagligt att spela poker, vårt nätverks framtid osv. Framtiden får helt enkelt utvisa.
I den bästa av världar så får alla ni som spelat in aktier en bra avkastning, men att räkna med det ska man inte göra.
#11 5050 ligger inte längre på Boss, numera ligger det på Microgaming. Vad det eventuellt skulle ha motsvarat för motsvarande värde mot andra "deals" ser jag som ganska ointressant idag (även om jag förstår att det finns spelare som inte gör det).
Att förvärva aktier är att spekulera. Ibland ger det bra avkastning, ibland mindre bra. Jag kan inte förstå varför man själv valt att spela in aktier, utan mer kunskap än somliga har.
Aktiernas värde kan jag inte uttala mig om, då det inte ens vore lagligt, dessutom så vet jag inte, då marknaden styr priset. Dock är jag övertygad om att 5050poker kommer att lyckas bättre i jämförelse med många av våra konkurrenter. Nätverksflytt är ju alltid svårt, men medan flytten till Microgaming så har vi ökat varje månad. Det är dock alltid en hel massa utomstående saker som spelar roll även för vår framtid. Saker som om det är lagligt att spela poker, vårt nätverks framtid osv. Framtiden får helt enkelt utvisa.
I den bästa av världar så får alla ni som spelat in aktier en bra avkastning, men att räkna med det ska man inte göra.
JoakimGeigert
#1712 Jan, 09:53
Om du nu är Svensk, varför fortsätter du inte då med Å, Ä & Ö som du gör i rubriken?
En liten passus bara ;)
Om du nu är Svensk, varför fortsätter du inte då med Å, Ä & Ö som du gör i rubriken?
En liten passus bara ;)
Superslajs
#1812 Jan, 17:07
PxKx, har du två alias här eller? Eftersom du svarade på frågan ställd till hoppafranbron...
annki28
#1912 Jan, 19:27
hm..har inte stællt om datan :)til svenskt tangentbord.. lite lat.
men annars ær det bra joakim :)
men annars ær det bra joakim :)
JoakimGeigert
#2012 Jan, 19:53
#18 Haha, den blundern märkte inte jag faktiskt.
Masmaffian
#2112 Jan, 21:46
När man värderar ett AB så tittar man på ett antal olika siffror. Det första som man tittar på är det s.k. EBITDA vilket betyder hur mycket ett AB kan generera i ersättning/vinst per omsatt krona i ett skuldfritt bolag. D.v.s. att man jämför med andra värdepappers utveckling såsom räntepapper, guld etc. Sedan ser man på hur bolagets "cashflow" ser ut. D.v.s. hur mycket likvida medel man har = kassan. I 5050pokers fall kan man, så vitt jag ser, inte ge att sådant värde då det egentligen saknar bägge faktorer på plussidan. Utöver detta finns, så vitt jag minns, ett negativt s.k. "Goodwillvärde" som skapar onödiga avskrivningar och försämrar bolagets resultat då dom troligen grundar sig på skaparnas "ersättningar". Dock kan man ev. hitta ett värde i bolaget om en annan, läs pokersite, söker fler spelare aller annan omständighet med rättigheter på spelsätt. Ex. vis beat the...
Intressant dock att se vad som händer. Sättet att locka spelare till sig verkar i sak seriöst men som vanligt föreligger troligen en hävstång för prioriterade "A.aktieäger" om det fungerar.
/En enkel betraktelse från masriket!
Intressant dock att se vad som händer. Sättet att locka spelare till sig verkar i sak seriöst men som vanligt föreligger troligen en hävstång för prioriterade "A.aktieäger" om det fungerar.
/En enkel betraktelse från masriket!
Masmaffian
#2212 Jan, 22:03
Förtydligande!
Mitt inlägg i denna tråd skall per definition inte ses som ett negativt inlägg utan mer som ett opartiskt faktainlägg. Personligen hoppas jag 5050 överlever då spelarkollegorna är fullständigt överlägsna alla andra siters v.g. social kompetens och den speciella "trevlighetsnivån" som här finns. Jag hade nog inte fortsatt med poker om siten försvunnit.
/Alf
Mitt inlägg i denna tråd skall per definition inte ses som ett negativt inlägg utan mer som ett opartiskt faktainlägg. Personligen hoppas jag 5050 överlever då spelarkollegorna är fullständigt överlägsna alla andra siters v.g. social kompetens och den speciella "trevlighetsnivån" som här finns. Jag hade nog inte fortsatt med poker om siten försvunnit.
/Alf
MrGadget
#2408 Feb, 15:23
"annki28" förstår inte varför du spelat på 5050poker när du vet att du får aktier men inte vill ha!!???
micke1162
#2820 Feb, 02:24
Återigen så säger jag: Vill du bli av med dina aktier så skicka dessa till mitt VP-konto
Micke
Micke
DriveMyCar
#2903 Mar, 12:16
Skulle inte de sista aktierna delas ut typ sista feb?? Jag har iaf inte fått några... Dessutom undrar jag när årsstämman e planerad??