Andersen
#319 Feb, 20:52
Också lite intresserad. #2 ja snacka om att det är bättre än neteller, de tar varenda chans till att plocka ut avgifter. Vekar som enda avgiften är när man använder kortet, men den är ju samma som när man gör ett uttag till sitt bankkonto så kan väl knappt bli bättre?
tobiashome
#521 Feb, 09:10
Hej det kan vara viktigt att tänka på följande när det gäller Prepaid Mastercards även om neteller har många avgifter till sitt kort så är det präglat som ett riktigt kreditkort.
Det godkänns på tex Taxi ,tåg ,mm.
dom flesta kort som jag stöt på har samma siffror som Maestro och Visa Electron vilket betyder att dom inte godkänns som ett präglat kort på tåg ,taxi med mera dom spärrar sådana kort om det skulle gå igenom 1 gång så nästa gång har bolaget spärrat det
Det godkänns på tex Taxi ,tåg ,mm.
dom flesta kort som jag stöt på har samma siffror som Maestro och Visa Electron vilket betyder att dom inte godkänns som ett präglat kort på tåg ,taxi med mera dom spärrar sådana kort om det skulle gå igenom 1 gång så nästa gång har bolaget spärrat det
PxKx
#621 Feb, 16:18
Netellers mastercard godkänns inte på Taxi, iallafall inte på de bolagen jag har åkt med. Bör vara samma med tåg.
PLOBOSS
#701 Mar, 12:11
Jag fick kortet för ganska många månader sen och jag måste säga att det är grymt, helt underbart dock finns det en nackdel med kortet man kan bara ta ut €250/24h, att dega med kortet annars funkar fint.
Jag rekommenderar alla som har MB att skaffa kortet!
/PLOBOSS
Jag rekommenderar alla som har MB att skaffa kortet!
/PLOBOSS
tobiashome
#817 Mar, 10:00
Halloj igen Netellers Mastercard har fungerat fint för mig vid t.e.x Örebro läns taxi det går så lätt så. När det gäller Tåg så fungerar det Men man bör tänka på detta kortet är utlänskt om du åker tåg så godkänns inte kortet inom den svenska delen (mastercard ) man måste ange att kortet är utlänskt dom ändrar i kort automaten då går det genom
Har åkt med Sj ,Tåg i bergslagen,själv utan problem
Har åkt med Sj ,Tåg i bergslagen,själv utan problem
PxKx
#918 Mar, 12:38
Jag har bara testat det en gång i taxi och då funkade det inte. Chaufören sa något om att det berodde på att det var kopplat till en internetbank. Antar att det bara var tillfälligt problem då.

Här är lite info om det:
http://sv.pokerstrategy.com/forum/threa … eadid=3202
Men jag vill precis som du höra om folks erfarenheter